Scroll Top

Zaawansowana analityka – czyli jak podejmować trafne decyzje dzięki Big Data

Zaawansowana analityka danych z wykorzystaniem narzędzi klasy Business Intelligence powinna być dziś standardem w przedsiębiorstwach. Gromadzenie danych pomaga bowiem w przewidywaniu przyszłych zdarzeń i zachowań oraz w lepszym rozumieniu tego, co dzieje się w danej chwili w firmie i to w każdym dziale. Dowiedz się, jak możesz wykorzystać potencjał analizy danych i Big Data także w swojej firmie.

Jak firmy wykorzystują Business Intelligence?

Na początku warto zastanowić się, jakie są problemy małych i średnich przedsiębiorstw w ich codziennej działalności. Ważne kwestie to między innymi wykonywanie codziennych, standardowych analizy, śledzenie krytycznych wskaźników KPI czy też generowanie złożonych zapytań ad-hoc. Na szczęście nowoczesne narzędzia BI, dopasowane do potrzeb klienta (guided tours), pomagają usprawnić te działania w łatwy i szybki sposób. Mogą być one dedykowane dla każdego stanowiska i w ten sposób spełniać odpowiednie wymagania dotyczące przeglądania danych pod określonym kątem, zarówno dla menedżerów, kierowników działów, jak i specjalistów. Z kolei interaktywne kokpity biznesowe, które korespondują ze sobą, stanowią podstawę do podejmowania trafnych decyzji.

Specjalne wymagania, takie jak raportowanie ad-hoc, mogą być zawsze spełnione dzięki InfoZoom. Narzędzie to jest łatwe w użyciu i wystarczy dosłownie kilka kliknięć, aby w ciągu kilku sekund wyświetlić konkretne zestawienia danych. Co więcej, wykrywa ono również problemy z jakością danych, co w przypadku analiz dużych zbiorów ma kluczowe znaczenie.

Predykcja i preskrypcja - zaawansowana analityka jutra

Dzięki nowoczesnym narzędziom klasy BI wykorzystanie analizy danych jako podstawy do zachowania jakości danych i podnoszenia efektywności w procesie podejmowania decyzji w długim okresie czasu jest jak najbardziej możliwe. Wymaga to jednak zdefiniowanych odpowiednich reguł i procesów, które są rozwijane w kontekście cyfrowej automatyzacji danego przedsiębiorstwa. Trzeba przy tym pamiętać, że zaawansowana analityka składa się z dwóch etapów:

  • analityki predykcyjnej (Predictive Analytics) – jest to pierwszy krok w analizie, który wykorzystuje dane i informacje historyczne do przewidywania przyszłych zdarzeń w symulacjach. Opiera się ona na modelach statystycznych.
  • analityki nakazowej (preskryptywna, Prescriptive Anlaytics) – drugi etap przejmuje zebrane w toku analiz predykcyjnych informacje i rozwija je dalej. Oznacza to, że zalecenia dotyczące sposobu postępowania w określonej sytuacji mogą być wyprowadzone z danych historycznych, jak i modeli statystycznych.

Dzięki tak szeroko zakrojonym analizom system ERP jest w stanie podjąć zautomatyzowane działania, co wpływa na efektywność prac, a przede wszystkim ułatwia podejmowanie trafnych decyzji biznesowych. Musimy bowiem mieć świadomość, że dane to „nowa ropa XXI wieku”. Przedsiębiorstwa, które wykorzystują skutecznie potencjał w nich zawarty, nie tylko stabilnie się rozwijają, ale także są zawsze o krok przed konkurencją.

Zaawansowana analityka Big Data

Przeczytaj również:

Jak możemy Ci pomóc?

Wybierasz system ERP i chcesz zapewnić sobie wysoki poziom analiz? Chcesz się upewnić jakie mamy doświadczenia w zakresie usprawnień w obszarze planowania produkcji i zarządzania zmianą na produkcji?  Chętnie omówimy z Tobą możliwości, korzyści i wątpliwości, które masz. Zachęcamy do dzielenia się doświadczeniami, spostrzeżeniami i wrażeniami. Napisz do nas!