Zarządzanie zakupami w systemie ERP

System ERP dla firm produkcyjnych proALPHA posiada specjalistyczne narzędzia do zarządzania procesem zakupowym, dzięki czemu zamówienia realizowanie są automatycznie i znacznie szybciej. Moduł zakupowy posiada wszystkie narzędzia potrzebne do odwzorowania wszystkich elementów procesów biznesowych powiązanych z tym obszarem. Nie ważne czy mowa o standardowych artykułach, materiałach potrzebnych tylko jednorazowo czy usługach i pracach zlecanych podwykonawcom.

Oprogramowanie ERP do zarządzania procesem zakupowym

Moduł zakupowy systemu proALPHA to bogactwo funkcjonalności, które wykraczają poza zwykłe funkcje związane z realizacją zamówień i kontrolą rachunków. Wybierając to rozwiązanie, użytkownik może generować zamówienie bezpośrednio z propozycji dyspozycji czy też zlecenia lub planu atrybutów. Tworzenie zamówienia może odbywać się ręcznie lub automatycznie w oparciu o odpowiednio skonfigurowane parametry.

Aby lepiej orientować się w ofertach otrzymanych od dostawców, system proALPHA posiada funkcjonalność zarządzania i porównywania ofert, co wprowadza dużą przejrzystość danych takich jak ceny i warunki zakupu i dostawy, zaś dzięki automatyzacji procesów istnieje możliwość prostej kontroli terminów i dostaw.

Zarządzanie zakupami w systemie ERP - gospodarka materiałowa

Moduł Integration Workbench (INWB) przyda się tym firmom, które chciałyby integrować rozwiązanie ERP proALPHA moduł Zakupy z zewnętrznymi systemami IT lub bazami danych i systemami partnerów biznesowych. W taki przypadku system proALPHA może być wykorzystywany jako centralna platforma komunikacyjna, której rolą będzie stałe przesyłanie i odbieranie danych w ramach procesów EDI. Dostawcy i kontrahenci mogą uzyskać dostęp do modułu zakupów za pomocą dedykowanej strony internetowej w komputerze, telefonie lub tablecie.

System do zarządzania zakupami i zamówieniami

Moduł zakupowy systemu ERP dla firm produkcyjnych proALPHA zapewnia wszystko, co potrzebne jest do codziennej pracy działu zakupów, między innymi:

  • Analizy ABC/XYZ
  • Planowanie programu produkcji
  • Kokpit zakupów (analizy pokrycia, terminowości, rotacji na magazynie)
  • Zarządzanie workflow procesów i dokumentów (gwarancja przestrzegania zasad compliance)

Aby efektywnie zarządzać zamówieniami należy uwzględniać dane zebrane w innych obszarach firmy. Właśnie tak działa proALPHA ERP, który analizuje i prezentuje zarówno wartości wygenerowane przez moduł zakupów jak i powiązane z nim koszty, ocenę dostawców, oraz zagadnienia związane z rabatami.

Korzyści z wdrożenia modułu zakupowego w systemie ERP dla firm produkcyjnych

Wybierając rozwiązanie do zarządzania procesem zakupowym w firmach produkcyjnych w ramach systemu ERP proALPHA zyskujesz:

  • Zawsze korzystne cenowo zakupy dzięki modułowi zarządzania ofert
  • Zarządzanie dostawcami i włączanie ich do procesów zakupowych
  • Wszystkie narzędzia potrzebne do optymalizacji dostaw i planowania strategicznego zakupów
  • Automatyzację procesów dzięki modułowi workflow
  • Bieżący controlling zamówień
Metodykę wdrożenia systemu proALPHA ERP obrazuje materiał filmowy:

Przeczytaj również:

Jak możemy Ci pomóc?

Wybierasz system ERP i nie wiesz, które funkcjonalności odpowiadają potrzebom produkcji? Chcesz się upewnieć jakie mamy doświadczenia we wdrożeniach systemu ERP?  Chętnie omówimy z Tobą możliwości, korzyści i wątpliwości, które masz. Zachęcamy do dzielenia się doświadczeniami, spostrzeżeniami i wrażeniami. Napisz do nas!