Zarządzanie relacjami z klientem w systemie ERP

Nowoczesne systemy ERP to nie tylko funkcje takie jak wystawianie faktur czy księgowanie kosztów. Firmy oczekują od rozwiązań tej klasy kompleksowych rozwiązań, które uporządkują wszystkie procesy biznesowe. Jednym z najistotniejszych procesów w kontekście osiągania przychodów jest pozyskanie i utrzymanie klienta. W systemie ERP proALPHA można budować pozytywne relacje z klientem za pomocą modułu CRM.

Zarządzanie sprzedażą w systemie ERP – moduł CRM

Moduł CRM w systemie ERP proALPHA stworzony został z myślą o wsparciu w zarządzaniu relacjami z klientami. Stanowi on centralną platformę informacyjną dla pracowników wszystkich działów zaangażowanych w proces sprzedażowych – marketing, sprzedaż, serwis itp.  Każda z tych osób posiadać będzie dostęp do wszystkich kluczowych danych na żywo. Dzięki w pełni zintegrowanemu modułowi zarządzającemu dokumentacją (DMS), wszystkie dokumenty związane z klientami zostaną zarchiwizowane i zaopiniowane przez odpowiednie osoby, a następnie trafią do odpowiedniej wirtualnej teczki.

Moduł CRM w ERP - zarządzanie relacjami z klientem

Twoi handlowcy i inni pracownicy mogą mieć niezakłócony dostęp do wszystkich najważniejszych dokumentów i danych znajdujących się w systemie ERP proALPHA. Mogą to być aktualne cenniki i katalogi, tabele rabatowe czy zdjęcia produktów.

Wszystkie dane o kontaktach i interakcjach z klientem są zapisane w centralnej bazie danych, co sprawia, że mogą być analizowane pod kątem skuteczności handlowca i rentowności potencjalnych sprzedaży. Wszystko to dostępne jest w formie czytelnych i ergonomicznych raportów, list danych i pulpitów.

Moduł CRM w proALPHA zintegrowany z innymi obszarami firmy

Na każdym etapie realizacji procesu sprzedażowego, akcje w ramach niego wykonywane mogą być łączone z odpowiednimi elementami innych części systemu ERP, na przykład modułem projektowym, handlowym, magazynowym czy raportów BI. Dzięki jednej, centralnej bazie danych, wszystkie dane wprowadzane w jednym module, automatycznie dostępne są w każdym innym. Niweluje to tak zwane silosy danych i pozwala na oszczędność czasu.

Moduł CRM w systemie ERP proALPHA nastawiony jest również na wsparcie działań typowo marketingowych, które kierowane są do wybranych grup docelowych. Dzięki dokładnemu i bieżącemu nadzorowi nad postępami w kampanii market nowej, będzie ona jeszcze bardziej efektywna.

Korzyści z wdrożenia systemu CRM proALPHA

Wybierając system ERP proALPHA z modułem CRM zyskujesz:

  • Pełen widok 360 stopni na wszystkie dane o bieżących i potencjalnych klientach
  • Kompleksowe wsparcie działań handlowych i marketingowych prowadzonych przez Twoich pracowników niezależnie od tego gdzie się znajdują
  • Scentralizowana baza danych wszystkich danych sprzedażowych ułożonych w chronologiczne ciągi zdarzeń i skutków
  • Całkowita kontrola nad potencjałem sprzedażowym dzięki dostępowi do raportów opisujących bieżące zdarzenia i przyszłe prognozy
Metodykę wdrożenia systemu proALPHA ERP obrazuje materiał filmowy:

Przeczytaj również:

Jak możemy Ci pomóc?

Wybierasz system ERP i nie wiesz, które funkcjonalności odpowiadają potrzebom produkcji? Chcesz się upewnieć jakie mamy doświadczenia we wdrożeniach systemu ERP?  Chętnie omówimy z Tobą możliwości, korzyści i wątpliwości, które masz. Zachęcamy do dzielenia się doświadczeniami, spostrzeżeniami i wrażeniami. Napisz do nas!