W centrum uwagi każdego przedsiębiorcy powinni stać zawsze klienci. Chyba zgodzisz się z takim stwierdzeniem, prawda? Zdobycie ich lojalności nie jest jednak proste i wymaga oferowania produktów dostosowanych do potrzeb odbiorców, ale także najwyższej klasy obsługi. Szeroki wachlarz usług jest teraz łatwy do wykonania w siedzibie klienta za pomocą urządzeń mobilnych podłączonych do systemu ERP, ze względu na łatwy dostęp do kluczowych danych. Dowiedz się, jak wdrożyć w swojej firmie efektywną obsługę – w formie cyfrowej i mobilnej, dzięki 8 prostym wskazówkom.
Serwis mobilny dla firm z wykorzystaniem oprogramowania ERP dla przedsiębiorstw – poznaj sprawdzone metody wdrażania ulepszeń
1. Postaw na cyfrowe dane
Biuro bez papieru jest uważane za miejsce pracy przyszłości, ale wiele firm nadal polega na analogowych dokumentach czy odręcznych notatkach. Aby zaoszczędzić zasoby i przyspieszyć wewnętrzny przepływ pracy, wybierz mobilne aplikacje. Przykładowo, przechowuj wszystkie formularze i listy kontrolne w jednym miejscu w formie cyfrowej, wówczas będą one zawsze dostępne i łatwo weryfikowalne.
2. Wykorzystaj istniejącą infrastrukturę
Wdrażając mobilny serwis, warto wykonać szczegółowy przegląd działających w przedsiębiorstwie urządzeń mobilnych, jak i pozostałego wyposażenia technicznego. Dzięki temu można szybko sprawdzić, czy spełniają one wymagania techniczne, a co za tym idzie, obniżyć koszty.
3. Zapewnij aktualne dane
Jeśli oferujesz swoim klientom różne modele usług, to każda pozycja powinna być dokładnie zdefiniowana, a cały proces scentralizowany. Niezależnie od tego, czy chodzi o zależną od czasu lub przebiegu konserwację maszyn, indywidualne wezwania pomocy technicznej, czy też zlecenia serwisowe, które pojawiają się dopiero w siedzibie klienta ‒ dla każdego zadania kluczowe znaczenie mają aktualne dane. Dzięki urządzeniom mobilnym i oprogramowaniu ERP dla firm dane mogą być wprowadzane z dowolnego miejsca i w dowolnym czasie.
4. Cyfrowe planowanie operacji
Zrób pierwszy krok w kierunku cyfryzacji MRP i ułatw pracę swoim dyspozytorom dzięki kompleksowym rozwiązaniom cyfrowym. Rozwiązania te uwzględniają takie rzeczy, jak urlopy i nieobecności, a także indywidualną wiedzę i wszelkie certyfikaty wymagane do odpowiednich działań. Graficzne wyświetlanie map i tras zapewnia wizualne wsparcie dla optymalnego wykorzystania zasobów, dzięki czemu rozbieżności można wykryć niemal natychmiast.
5. Intensyfikacja integracji
Aby procesy cyfrowe były funkcjonalne, urządzenia mobilne i moduł serwisowy systemu ERP muszą być ze sobą zintegrowane. Tylko w ten sposób można pobierać istotne informacje, szybko i łatwo wprowadzać dokumentację oraz raportować zużycie materiałów czy czas potrzebny do wystawienia faktury.
6. Łatwe dokumentowanie za pomocą urządzeń mobilnych
Jednym z najczęstszych zadań serwisowych jest usuwanie usterek w siedzibie klienta. Wykonaną pracę można łatwo udokumentować za pomocą zdjęć lub filmów obrazujących wyniki działań „przed i po”. Ułatwia to również technikom przygotowanie się do ewentualnych kolejnych wizyt. Jeśli używasz do tego urządzeń mobilnych, takich jak smartfony lub tablety, zgromadzony materiał może zostać przesłany bezpośrednio do systemu zarządzania dokumentacją i powiązany z odpowiednim projektem. Pozwala to zaoszczędzić cenny czas pracy przy każdym zleceniu.
7. Serwis mobilny offline i online
Wysokowydajne połączenie sieciowe jest niezbędne dla udanego projektu mobilności z transmisją danych w czasie rzeczywistym. W sytuacji, gdy w trakcie wykonywania prac serwisowych pracownicy tracą zasięg, sprawdzają się rozwiązania mobilne, które mogą pracować w trybie offline. Narzędzia te przechowują zebrane informacje i przesyłają je automatycznie po ponownym nawiązaniu połączenia z siecią.
8. Dostęp do danych 24h/7
Oprócz korzyści operacyjnych, mobilność w usługach może również stanowić podstawę do podejmowania lepszych decyzji zarządczych. Dzięki digitalizacji wszystkie istotne dane są dostępne centralnie w czasie rzeczywistym. Zarząd może je więc wykorzystywać do podejmowania decyzji, takich jak dalsze modyfikacje zakresu usług lub wyznaczanie strategicznego kursu rozwoju nowych produktów.
Przeczytaj również:
Jak możemy Ci pomóc?
Wybierasz system ERP w chmurze i nie wiesz, które funkcjonalności odpowiadają potrzebom Twojej produkcji? Chcesz się upewnić jakie mamy doświadczenia w zakresie usprawnień w obszarze planowania produkcji i zarządzania zmianą na produkcji? Chętnie omówimy z Tobą możliwości, korzyści i wątpliwości, które masz. Zachęcamy do dzielenia się doświadczeniami, spostrzeżeniami i wrażeniami. Napisz do nas!